bokmania

Alla inlägg den 18 juni 2012

Av Moa Andersson - 18 juni 2012 18:17

                                                                          Vampyrens märke


Välkommen till Zoey Redbirds värld!


Den är väldigt lik vår egen vardag, man går i skolan, fikar med kompisar eller har en nördkväll med Star Wars-filmer.


Men det är också en värld där vampyrer lever helt öppet (japp, de är sjukt snygga), och fruktansvärda saker lockas upp ur underjorden.

En värld med mycket magi, kärlek och död! "Precis när jag trodde att min dag inte kunde bli värre fick jag syn på den döda killen som stod vid mitt skåp."

Och det räcker så klart inte med att han bara står och hänger vid Zoeys skåp, det är verkligen henne han väntar på. Och han är ju inte död egentligen. Han är odöd, eller omänsklig.

Hans uppgift är att spåra upp tonåringar med ett speciellt anlag i sitt DNA, blivande vampyrer. Han sätter vampyrens märke i Zoeys panna som tecken för alla att hon nu tillhör natten. 

Det finns ingen väg tillbaka till ett mänskligt liv. Zoey måste snarast möjligt ta sig till ett Nattens hus där man fysiskt förändras till vampyr under några år. Om man klarar förändringen. Alla gör inte det, kroppen kan också stöta bort den. Och då dör man.


Det här är första delen av House of night serien. Jag måste säga att när jag läste dom första sidorna tyckte jag att den verkade rätt skum. Den var lite tråkig sådär i början, hände inget speciellt. Den blir dock bättre framåt slutet och det var tur för det gjorde så jag köpte uppföljaren. Zoeys val kan man verkligen störa sig på ibland. Men men, något måste man störa sig på haha. Jag gillar att hon står sin mormor väldigt nära, det borde fler göra! Ursäkta om den här recensionen inte blev så bra för mitt huvud börjar verkligen att göra väldigt ont så orkar inte tänka så mycket. Ledsen!

Translate

Presentation


Jag heter Moa och är en tjej på 16 vintrar. Jag älskar böcker och här kommer synas mest bokrecenssioner, men också mycket annat. Jag har andra intressen som hästar, hundar, djur, natur & musik :)
Det är bara och fråga om ni vill veta något mer!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om böcker?
 Ja, jag älskar böcker
 Nej, inte min grej

Läser just nu

Kontakt

moahundar@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards