bokmania

Direktlänk till inlägg 19 juni 2012

House of Night bok 2 Sveket av P.C. Cast & Kristin Cast

Av Moa Andersson - 19 juni 2012 13:17

                                                                     Sveket


Äntligen känns det som om Zoey har hittat sin rätta plats. I Nattens hus passar hon in! Den mäktiga Neferet är hennes mentor, någon som verkligen stöttar Zoey och som hon kan lita på när det är svårt. 

Hon har också fått vänner, pojkvän (eller två egentligen, men Heath är ju människa, inte en alldelels bra kombination) och själva Nyx, nattens gudinna, har visat att Zoey är en person med förmågor utöver 

det vanliga (även för en vampyr). Men så händer det som inte får hända i den sköra relationen mellan vampyrer och människor: Mänskliga tonåringar hittas döda och mycket tyder på att det är vampyrer som ligger bakom morden.


Detta är då den andra delen i House of night serien. Andra delen är också något seg men ändå bättre en den första. Det är en bok som blir bättre för varje bok. Man får mest hänga med på Zoeys killproblem då hon skaffar flera stycken av någon anledning. Det kan vara rätt irriterande. Men sen så händer dom här morden och då är det som storyn kickar igång och blir bättre. Den får ändå tummen upp av mig!

 
 
peppe

peppe

19 juni 2012 15:44

Bra recensioner, bra skrivet. Jag gillade ditt sätt att behandla språket.
Själv är jag inte så förtjust i just såna böcker om vampyrer mm.
Jag tror du gillar andra böcker också.
Sen kan du berätta om dina andra intressen.
Ha det bra!

http://peppes-foto.bloggplatsen.se

Moa Andersson

19 juni 2012 15:47

Tack så mycket! Fantasy är min favorit genre, men läser givetvis annat också. Jag kan självklart berätta om mina andra intressen i ett inlägg någon gång. Ha det bra du med!

 
J♥ssan

J♥ssan

19 juni 2012 17:47

tack för komentaren på min blogg, inte många som tar sig tid att skriva något :D du har en jätte fin blogg och dina inlägg är väligt intressanta att läa =)
//mvh J♥ssan

http://joppssan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Någon en spiraltrappa ner

19 juni 2012 23:50

Du fortsätter med din egna stil, BRA! Jag har kanske missat det, men är det bara en tillfällighet att "huvudrollsinnehavaren" alltid är en tjej?

KANONRECENSION igen!

 
Wilma

Wilma

20 juni 2012 14:42

Heej, fin blogg!:)

http://www.fotbollswilma.bloggplatsen.se

Moa Andersson

21 juni 2012 19:09

Tack så mycket! :D

 
nataliejamiro.bloggplatsen.se

nataliejamiro.bloggplatsen.se

21 juni 2012 11:28

Hejsan! Väldigy fin blogg! Du verkar vara väldigt angaterad i det du gör! ;)

http://Bok

Moa Andersson

21 juni 2012 19:08

Tack så mycket! Böcker är ett stort intresse för mig :D

 
moa-foto&redigering

moa-foto&redigering

21 juni 2012 19:29

Sv: Hej Moa!
Fin blogg du har!

Ha en trvlig midsommar!

Kram

http://moooaaa.bloggplatsen.se

 
moa-foto&redigering

moa-foto&redigering

21 juni 2012 20:52

Jag har frågestund på bloggen!
Skulle vara jättekul om du kika in och frågade några frågor! Och komihåg INGA FRÅGOR ÄR FÖR DUMMA! ♥ Kram

http://moooaaa.bloggplatsen.se/2012/06/21/8125870-vi-kor-en-fragestund/#kommentarer

http://moooaaa.bloggplatsen.se

 
stina

stina

22 juni 2012 10:55

Jag har läst alla böckerna:) Jag tycker dom är jätte bra men som sagt de är väldigt seglästa! Intressant blogg:) /stina

http://www.mammastina08.bloggagratis.se

Moa Andersson

22 juni 2012 15:55

Tack tack! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Andersson - 28 september 2012 02:16

Jag får be om ursäkt att jag inte har uppdaterat med nya recensioner på någon månad, har nämligen inte läst ut någon mer bok. Så kan då inte skriva recensioner, kunde inte läsa mycket heller då jag har haft mycket att göra med skolan och har varit så...

Av Moa Andersson - 28 september 2012 02:03

                                                                            Ni alla har ju sett ''Skönheten & odjuret'', det här är en modern verison som utspelar sig i New York. Den handlar om en kille vid namn Kyle Kingsbury som är otroligt arro...

Av Moa Andersson - 17 juli 2012 21:34

                                                                                Ever har överlevt det ofattbara. En otäck olycka har tagit livet av hennes familj. Efter olyckan kan den 16-åriga flickan se auror, höra tankar, och veta en persons h...

Av Moa Andersson - 15 juli 2012 18:39

                                                                         Amanda Devereaux har en helt galen familj. Hennes mor och syskon är häxor och medier, och hennes tvillingsyster är vampyrjägare. Det gör att Amanda längtar efter ett lugnt,...

Av Moa Andersson - 13 juli 2012 20:08

                                                                             Grace borde vara lycklig. Det har gått flera månader sedan de lyckades bota Sam och han har klarat sig genom hela vintern utan att förvandlas till varg. Så hon borde v...

Translate

Presentation


Jag heter Moa och är en tjej på 16 vintrar. Jag älskar böcker och här kommer synas mest bokrecenssioner, men också mycket annat. Jag har andra intressen som hästar, hundar, djur, natur & musik :)
Det är bara och fråga om ni vill veta något mer!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om böcker?
 Ja, jag älskar böcker
 Nej, inte min grej

Läser just nu

Kontakt

moahundar@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards