bokmania

Alla inlägg den 3 juni 2012

Av Moa Andersson - 3 juni 2012 19:45

                                                                             


Efter två år på rymmen är Rose och Lissa tillbaka på S:t Vladimirs skola, en internat skola för unga vampyrer, moroi och halvvampyrer dhampir. Lugna, eftertänksamma Lissa Dragomir är en moroiprinsessa, en dödlig vampyr med magiska krafter. Hon måste hela tiden skyddas mot de odödliga strigoi, de farligaste och mest blodtörstiga av alla vampyrer. I hetsiga och rappkäftade Rose Hathaways ådror flyter människoblod och vampyrblod i en kraftfull blandning. Hon är en dhampir, och hon är Lissas bästa vän. De onda strigoi har svurit att Lissa ska bli en av dem, och det är Roses uppgift som beskyddare att försvara Lissa - till varje pris.


Det här är alltså första boken i The vampire academy serien. Kan vara lite förvirrande då man kastas rakt in i allt i början av boken och att man får förklarningar senare i boken. Rätt kul att en självsäker tuff tjej som Rose är och en lugn omtänksam tjej som Lissa är komma så bra överens och stå varandra så nära varandra. Jag gillar att vänskap framhävs så mycket i den här boken. Att vänskap är en riktigt stark kraft. Bra bok, spännande och händer mycket saker. Många författare kör på mjukstart i  första boken, men den här är mer rakt på sak och spänningen pågår från sida 1 till den sista sidan. Tummen upp!

Translate

Presentation


Jag heter Moa och är en tjej på 16 vintrar. Jag älskar böcker och här kommer synas mest bokrecenssioner, men också mycket annat. Jag har andra intressen som hästar, hundar, djur, natur & musik :)
Det är bara och fråga om ni vill veta något mer!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om böcker?
 Ja, jag älskar böcker
 Nej, inte min grej

Läser just nu

Kontakt

moahundar@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards