bokmania

Alla inlägg den 8 juni 2012

Av Moa Andersson - 8 juni 2012 15:16

                                                                             Andens kraft


Rose Hathaway har återvänt från Ryssland till S:t Vladimirs skola och sin bästa vän Lissa. Sista terminen på high school går äntligen mot sitt slut. De längtar efter att deras nya, förhoppningsvis lite friare, liv utanför skolans järngrindar ska börja. Men Rose kan inte glömma att Dimitri fortfarande lever och väntar på henne någonstans där ute. Hon misslyckades med att döda honom när hon hade chansen. Och nu är hennes värsta mardrömmar på väg att bli verklighet. Om hon inte självmant förenar sig med honom kommer han att jaga henne tills hon faller i hans strigoi-grepp. För evigt. Men det finns ett litet hopp om att allt inte är kört; Rose har nämligen en plan. En helt, helt galen och livsfarlig plan!


Som ni nog förstår så är detta bok 5 av The vampire academy serien. Den som trodde att det inte kan bli mer spännande har så fel! I den här blir det nämligen, tro det eller ej, ÄNNU mer spännande. Man sitter och väntar på vad Dimitri ska hitta på. Jag älskar att Rose inte ger upp om honom, det är väl så äkta kärlek ska vara? Eller? Hon är iallafall en stark person med stor viljestyrka. Hon må vara en figur, karaktär kalla det vad ni vill men hon är faktiskt en stor förebild för mig som person. Tror hon kan inspirera mer unga tjejer att bli starka och självständiga! Ja, det är fortfarande samma bokomslag fast annan färg. Bokbolaget, brist på fantasi? Men som jag sa i förra recensionen så är det, det enda minus jag har att ge boken! :)

Translate

Presentation


Jag heter Moa och är en tjej på 16 vintrar. Jag älskar böcker och här kommer synas mest bokrecenssioner, men också mycket annat. Jag har andra intressen som hästar, hundar, djur, natur & musik :)
Det är bara och fråga om ni vill veta något mer!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om böcker?
 Ja, jag älskar böcker
 Nej, inte min grej

Läser just nu

Kontakt

moahundar@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards