bokmania

Direktlänk till inlägg 17 juli 2012

De odödliga: Evermore bok 1 av Alyson Noël

Av Moa Andersson - 17 juli 2012 21:34

                                                                             Evermore


Ever har överlevt det ofattbara. En otäck olycka har tagit livet av hennes familj. Efter olyckan kan den 16-åriga flickan se auror, höra tankar, och veta en persons hela livshistoria bara genom att nudda vid dem. Hon har blivit tvungen att flytta in hos en släkting i Kalifornien och börja i en ny skola. Ever har dåligt samvete för att hon överlevde och vill inte komma andra människor för nära. Därför klär hon sig i säckiga kläder och har Ipodlurarna i öronen. Hon lyckas bli lämnad ifred tills den nya killen börjar i skolan. Hela skolan tycker att Damen är en riktig snygging, men han har andra färdigheter också. Han är otroligt smart, han kan få saker att försvinna eller trolla fram tulpaner ur intet. Damen verkar även kunna läsa hennes tankar medan oljudet i hennes eget huvud verkar tystna när hon är med honom. Hon har ingen aning om vem han egentligen är eller vad han egentligen är. Det enda hon vet är att hon håller på att falla hjälplöst för honom. Men Damen hör hemma i en ny värld där ingen någonsin dör

 

Detta är då den första delen i De odödliga serien. Det är en typisk klassisk bok där en tjej är annorlunda och en ny snygg kille börjar i skolan och blir intresserad av just henne. Ja, ni fattar. Detta har vi hört tusen gånger om. Men det som gör att den här boken är lite annorlunda är att Ever kan se auror, höra tankar och bara veta en persons livshistoria genom att nudda dom. Och killen är, suprise suprise, odödlig! Även fast storyn är uttjatad så tycker jag ändå om det. Jag bara gör det och kan läsa hundra såna böcker. Den verkade lite konstig men I like it anyway!

 
 
Ingen bild

Någon en spiraltrappa ner

19 juli 2012 00:18

Inte ett helt otippat ämne, men bra att du funnit din bokstil. Dock inte så mycket vampyrer (än) vilket kan vara bra ibland. Men anar ändå en okänd värld.Bra också att du koncentrerar recensionen till ett fåtal personer här, gör det lättare att hänga med. :)

 
linda

linda

22 juli 2012 18:23

Har frågestund på bloggen ställ gärna en fråga

http://mamma-linda18.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Andersson - 28 september 2012 02:16

Jag får be om ursäkt att jag inte har uppdaterat med nya recensioner på någon månad, har nämligen inte läst ut någon mer bok. Så kan då inte skriva recensioner, kunde inte läsa mycket heller då jag har haft mycket att göra med skolan och har varit så...

Av Moa Andersson - 28 september 2012 02:03

                                                                            Ni alla har ju sett ''Skönheten & odjuret'', det här är en modern verison som utspelar sig i New York. Den handlar om en kille vid namn Kyle Kingsbury som är otroligt arro...

Av Moa Andersson - 15 juli 2012 18:39

                                                                         Amanda Devereaux har en helt galen familj. Hennes mor och syskon är häxor och medier, och hennes tvillingsyster är vampyrjägare. Det gör att Amanda längtar efter ett lugnt,...

Av Moa Andersson - 13 juli 2012 20:08

                                                                             Grace borde vara lycklig. Det har gått flera månader sedan de lyckades bota Sam och han har klarat sig genom hela vintern utan att förvandlas till varg. Så hon borde v...

Av Moa Andersson - 8 juli 2012 18:10

                                                                            "Sedan öppnade jag ögonen och här fanns bara Grace och jag - ingenting annat någonstans, bara Grace och jag, hon som pressade ihop läpparna som för att behålla min kyss ...

Translate

Presentation


Jag heter Moa och är en tjej på 16 vintrar. Jag älskar böcker och här kommer synas mest bokrecenssioner, men också mycket annat. Jag har andra intressen som hästar, hundar, djur, natur & musik :)
Det är bara och fråga om ni vill veta något mer!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om böcker?
 Ja, jag älskar böcker
 Nej, inte min grej

Läser just nu

Kontakt

moahundar@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards