bokmania

Alla inlägg den 7 juli 2012

Av Moa Andersson - 7 juli 2012 17:55

                                                                   Hungerspelen


Varje år direktsänds Hungerspelen som en av de största mediala händelserna. Från varje distrikt väljs två ungdomar mellan tolv och arton ut att delta. De lottas fram, och skickas omedelbart till huvudstaden där de ska stajlas, tränas och visas upp i direktsända intervjuer. De måste se till att vinna folkets gunst för att få sponsorer. Varje år konstrueras en ny spelplats där ungdomarna släpps ut. Men bara den som överlever får åka hem!

Katniss Everdeen är sexton år. Hon älskar sin lillasyster Prim över allt annat, och försöker skydda henne från allt hemskt i distrikt tolv, men mot Hungerspelen har hon inget skydd. Det namn som dras i lottningen i distrikt tolv är Primrose Everdeen, och Katniss ser ingen annan utväg än att själv ta Prims plats i spelen...

 

 

Detta är första boken i Hungerspelen trilogin. FANTASTISK! Helt underbar, älskar idén med allt i den här boken.     Den här boken har verkligen allt, spänning, drama, kärlek, överlevnad ja allt ni kan tänka er. Dock hade jag önskat att Katniss kunder vara något snällare mot Peeta, haha. Suzanne Collins har verkligen lyckats för man vet aldrig vad som händer på andra sidan bladet. Hela boken är oförutsägbar vilket jag älskar. Man får följa med i Katniss och Peetas resa att överleva och livet efter spelen då dom måste slåss mot regimen. När man läser denna bok så känner man hjärtat slå hårt och snabbt för att det är så spännande. Jag älskar när böcker har sådan effekt. För er som inte har läst Hungerspelen. Gör det!! Jag lovar ni har aldrig varit med om något liknande!

Translate

Presentation


Jag heter Moa och är en tjej på 16 vintrar. Jag älskar böcker och här kommer synas mest bokrecenssioner, men också mycket annat. Jag har andra intressen som hästar, hundar, djur, natur & musik :)
Det är bara och fråga om ni vill veta något mer!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om böcker?
 Ja, jag älskar böcker
 Nej, inte min grej

Läser just nu

Kontakt

moahundar@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards