bokmania

Direktlänk till inlägg 15 juli 2012

Nattens begär bok 1 av Herrilyn Kenyon

Av Moa Andersson - 15 juli 2012 18:39

                                                                        Nattens begär


Amanda Devereaux har en helt galen familj. Hennes mor och syskon är häxor och medier, och hennes tvillingsyster är vampyrjägare. Det gör att Amanda längtar efter ett lugnt, normalt liv med en vanlig pojkvän. Men så råkar hon hamna mitt i en attack som är riktad mot hennes syster, och vaknar hon upp fastkedjad vid en blond, snygg främling, Kyrian av Thracia. 


Det visar sig snart att han är allt annat än en vanlig kille. Han är en Svart jägare, en odödlig krigare som jagar och utplånar vampyrer och daimoner. En passionerad och förbjuden attraktion uppstår genast mellan de båda och de måste snabbt hitta ett sätt att frigöra sig från varandra. Annars kommer de båda två att dö. 

 

 

Detta är då den första boken i serien om de Svarta jägarna. Ärligt talat visste jag inte att det fanns en två förrens någon vecka sedan. Iallafall, man kan kanske tycka den är lite skum. Det var iallafall känslan jag fick när jag tog upp boken och skulle läsa den. Så fel jag hade! Den är grymt bra, spännande, romantik, familjkärlek. Gillar idén med odödliga Svarta jägare! GRYMT! Den innehåller dock väldigt mycket sex, det kanske hörs på bokens namn, MEN det stör inte mig. Gör den faktiskt bättre, och NEJ jag är inte pervers. Jag tycker bara sexscener är fina och inget fel, det är ju trots allt två människor som älskar varandra. Eller hur? Så ser man ju om det är av kärlek eller inte. Den som inte tycker om sexuella scener ska inte läsa denna bok. OCH den innehåller inte bara sex utan mycket annat också ;)

 
 
Ingen bild

Någon en spiraltrappa ner

15 juli 2012 22:23

Hmmm, fanns det inte del 3 av den förra serien? :( Men din recension på denna bok är som vanligt bra, även om bokvalen kan verka lite ensidiga ibland. Men du ska ju ta de böckerna DU tycker är oki, så fortsätt du. Fortsätt på den inslagna vägen!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Andersson - 28 september 2012 02:16

Jag får be om ursäkt att jag inte har uppdaterat med nya recensioner på någon månad, har nämligen inte läst ut någon mer bok. Så kan då inte skriva recensioner, kunde inte läsa mycket heller då jag har haft mycket att göra med skolan och har varit så...

Av Moa Andersson - 28 september 2012 02:03

                                                                            Ni alla har ju sett ''Skönheten & odjuret'', det här är en modern verison som utspelar sig i New York. Den handlar om en kille vid namn Kyle Kingsbury som är otroligt arro...

Av Moa Andersson - 17 juli 2012 21:34

                                                                                Ever har överlevt det ofattbara. En otäck olycka har tagit livet av hennes familj. Efter olyckan kan den 16-åriga flickan se auror, höra tankar, och veta en persons h...

Av Moa Andersson - 13 juli 2012 20:08

                                                                             Grace borde vara lycklig. Det har gått flera månader sedan de lyckades bota Sam och han har klarat sig genom hela vintern utan att förvandlas till varg. Så hon borde v...

Av Moa Andersson - 8 juli 2012 18:10

                                                                            "Sedan öppnade jag ögonen och här fanns bara Grace och jag - ingenting annat någonstans, bara Grace och jag, hon som pressade ihop läpparna som för att behålla min kyss ...

Translate

Presentation


Jag heter Moa och är en tjej på 16 vintrar. Jag älskar böcker och här kommer synas mest bokrecenssioner, men också mycket annat. Jag har andra intressen som hästar, hundar, djur, natur & musik :)
Det är bara och fråga om ni vill veta något mer!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om böcker?
 Ja, jag älskar böcker
 Nej, inte min grej

Läser just nu

Kontakt

moahundar@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards