bokmania

Direktlänk till inlägg 4 juli 2012

House of Night bok 7 Bränd av P.C. Cast & Kristin Cast

Av Moa Andersson - 4 juli 2012 20:43

                                                                              Bränd


"Frestad" slutade med en fruktansvärd cliffhanger, och nu äntligen får vi reda på hur det gick för Zoey, Stevie Rae och Afrodite.

Zoey Redbirds hjärta har krossats och hon vill stanna på den Andra sidan för evigt. Stark är den enda människa som kan nå henne, men hur ska han hitta henne? Han måste dö för att göra det, menar Högsta rådet. Och han har bara sju dagar på sig.

Stevie Rae vill hjälpa Zoey, men har stora, egna problem. De röda vampyrerna ställer till problem, och den här gången kan inte ens Stevie Rae skydda dem från konsekvenserna. 

Stevie Rae döljer en hemlighet som kan vara nyckeln till att få tillbaka Zoey, men som också hotar att krossa hela hennes värld. 

Och mitt i allt finns Afrodite: ex-vampyr, en hagga från helvetet (och stolt över att vara det!). Hennes lojalitet kan svänga åt många olika håll, och hur den svänger nu är fullkomligt avgörande för Zoeys öde.



Detta är då den sjunde delen av The House of Night serien. Vad kan man då säga om den här? Jo, det fortsätter men denna spännande dramatik. Zoey har kommit till ''andra sidan'' alltså hennes själ är splittrad. Den enda som kan hjälpa henne är hennes ''soldat'' eller vad man ska kalla honom. Mer spännande blir det när han måste ''dö'' för att komma till henne och hjälpa henne fixa sin själ igen. Men den här boken har faktiskt spänningen höjts ett snäpp. Jag avslöjar inger mer om vad som händer, då får ni läsa den om ni vill veta! :)


 
 
Elin

Elin

5 juli 2012 10:22

Hej, ser att du läser hungerspelen här till höger ;) Själv håller jag på med revolt just nu, älskar verkligen dom böckerna! :D

Funderar förresten på att läsa House of Night-böckerna... Men jag undrar lite vad du har för boksmak och om du tycker att dom är läsvärda för någon som mej, som är ganska kräsen och vill att det händer saker typ hela tiden...

Vore kul om du svarade! :)

http://exist.bloggplatsen.se

Moa Andersson

5 juli 2012 18:22

Kul! Jag är snart klar med hungerspelen och ska snart börja på revolt. Jag älskar dom med! Helt underbara. Min boksmak är fantasy/dark romance, det måste vara kärlek för min del tycker det blir bättre då ;)
House of Night i min åsikt är lite små seg i dom två första böckerna men senare händer det faktiskt ganska mycket. Tycker du ska ge den en chans och läsa den. Den blir bättre ju längre in man kommer. Skulle vara kul och höra vad du tycker om den :D

 
Bokberoende

Bokberoende

5 juli 2012 11:24

Grym blogg!!! ^^
Är det okej om jag länkar den på min??? :P

http://www.bokberoende.bloggplatsen.se

Moa Andersson

5 juli 2012 18:17

Tack, absolut! Som tack länkar jag din! :D

 
Bokberoende

Bokberoende

6 juli 2012 16:32

Thank you!!! ^^

http://www.bokberoende.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Någon en spiraltrappa ner

10 juli 2012 16:36

Lysande, som Vanheden skulle sagt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Andersson - 28 september 2012 02:16

Jag får be om ursäkt att jag inte har uppdaterat med nya recensioner på någon månad, har nämligen inte läst ut någon mer bok. Så kan då inte skriva recensioner, kunde inte läsa mycket heller då jag har haft mycket att göra med skolan och har varit så...

Av Moa Andersson - 28 september 2012 02:03

                                                                            Ni alla har ju sett ''Skönheten & odjuret'', det här är en modern verison som utspelar sig i New York. Den handlar om en kille vid namn Kyle Kingsbury som är otroligt arro...

Av Moa Andersson - 17 juli 2012 21:34

                                                                                Ever har överlevt det ofattbara. En otäck olycka har tagit livet av hennes familj. Efter olyckan kan den 16-åriga flickan se auror, höra tankar, och veta en persons h...

Av Moa Andersson - 15 juli 2012 18:39

                                                                         Amanda Devereaux har en helt galen familj. Hennes mor och syskon är häxor och medier, och hennes tvillingsyster är vampyrjägare. Det gör att Amanda längtar efter ett lugnt,...

Av Moa Andersson - 13 juli 2012 20:08

                                                                             Grace borde vara lycklig. Det har gått flera månader sedan de lyckades bota Sam och han har klarat sig genom hela vintern utan att förvandlas till varg. Så hon borde v...

Translate

Presentation


Jag heter Moa och är en tjej på 16 vintrar. Jag älskar böcker och här kommer synas mest bokrecenssioner, men också mycket annat. Jag har andra intressen som hästar, hundar, djur, natur & musik :)
Det är bara och fråga om ni vill veta något mer!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om böcker?
 Ja, jag älskar böcker
 Nej, inte min grej

Läser just nu

Kontakt

moahundar@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards