bokmania

Direktlänk till inlägg 8 juli 2012

Frost bok 1 av Maggie Stiefvater

Av Moa Andersson - 8 juli 2012 18:10

                                                                          Frost


"Sedan öppnade jag ögonen och här fanns bara Grace och jag - ingenting annat någonstans, bara Grace och jag, hon som pressade ihop läpparna som för att behålla min kyss inom sig, och jag som höll ögonblicket i händerna som en skör liten fågel."

I flera år har Grace iakttagit vargarna i skogen bakom huset där hon bor. Speciellt en gulögd vargs närvaro får henne att rysa, en obehaglig känsla hon trots allt inte vill vara utan. 

Samtidigt lever Sam två liv: På vintern i den frusna skogen tillsammans med de andra vargarna och hela tiden medveten om den orädda flickan som han obönhörligt dras till. Och under några få dyrbara sommarmånader som människa innan vintern och kylan tvingar honom att förvandlas igen. 

En dag träffar Grace en pojke med gula ögon och som tar andan ur henne. Det bara måste vara hennes varg. Men vintern är nära och Sam för en ojämn kamp för att förbli människa annars riskerar han att förlora inte bara sig själv utan även Grace för alltid.

 

 

Detta är bok ett i denna serie, och det är en helt underbar bok. En bra bok för mig som är en vargälskare. Spänning och kärlek är det som existerar i denna bok. Sam som kämpar mot kylan som gör att han förvandlas till varg. Grace kämpar för att hålla honom kvar i människoform. Det är en bok man bara måste älska, det är så mycket kärlek i den att man känner den när man bara öppnar boken. Kommer Sam att lyckas att förbli människa, det är den spänningen som sitter i en igenom hela boken.

 
 
Ingen bild

Någon en spiraltrappa ner

10 juli 2012 16:42

Märks att du gillar denna bok när man läser recensionen. En liten bisak i vilket land utspelar sig boken?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Andersson - 28 september 2012 02:16

Jag får be om ursäkt att jag inte har uppdaterat med nya recensioner på någon månad, har nämligen inte läst ut någon mer bok. Så kan då inte skriva recensioner, kunde inte läsa mycket heller då jag har haft mycket att göra med skolan och har varit så...

Av Moa Andersson - 28 september 2012 02:03

                                                                            Ni alla har ju sett ''Skönheten & odjuret'', det här är en modern verison som utspelar sig i New York. Den handlar om en kille vid namn Kyle Kingsbury som är otroligt arro...

Av Moa Andersson - 17 juli 2012 21:34

                                                                                Ever har överlevt det ofattbara. En otäck olycka har tagit livet av hennes familj. Efter olyckan kan den 16-åriga flickan se auror, höra tankar, och veta en persons h...

Av Moa Andersson - 15 juli 2012 18:39

                                                                         Amanda Devereaux har en helt galen familj. Hennes mor och syskon är häxor och medier, och hennes tvillingsyster är vampyrjägare. Det gör att Amanda längtar efter ett lugnt,...

Av Moa Andersson - 13 juli 2012 20:08

                                                                             Grace borde vara lycklig. Det har gått flera månader sedan de lyckades bota Sam och han har klarat sig genom hela vintern utan att förvandlas till varg. Så hon borde v...

Translate

Presentation


Jag heter Moa och är en tjej på 16 vintrar. Jag älskar böcker och här kommer synas mest bokrecenssioner, men också mycket annat. Jag har andra intressen som hästar, hundar, djur, natur & musik :)
Det är bara och fråga om ni vill veta något mer!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om böcker?
 Ja, jag älskar böcker
 Nej, inte min grej

Läser just nu

Kontakt

moahundar@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards