bokmania

Direktlänk till inlägg 27 juni 2012

House of Night bok 4 Svart ängel av P.C. Cast & Kristin Cast

Av Moa Andersson - 27 juni 2012 14:19

                                                                           Svart ängel


Livet suger verkligen när ens kompisar är förbannade på en. Och det blir inte lättare av att man vet att man förtjänar att de tycker att man är en riktig skit. För en vecka sedan hade Zoey tre pojkvänner och ett speciellt gäng med väldigt goda vänner som litade på henne och ställde upp för henne. Nu har hon bara en katt kvar! 

Som tur är verkar det som om iskalla haggan Afrodite börjat tina upp och bli mänskligt och Stevie Rae är tillbaka, typ ... Och en ny elev kommer till skolan: James Stark. Han visar sig ha en väldigt ovanlig gåva och en hel del i bagaget. Neferet verkar extremt nöjd med att Stark har flyttats från sin gamla skola till Tulsa. Han passar perfekt in i hennes planer. Målet med alla hennes förberedelser och listiga intriger stiger bokstavligt talat upp ur underjorden. 

Spring åt andra hållet fort som f-n, Zoey! 

 

Detta är då fjärde delen i The house of night serien. Här börjar man tänka ''Hur fan tänker du Zoey? TRE  pojkvänner!?'' Det är så invecklat med hennes killproblem så att det blir jobbigt. En ny elev kommer och honom blir man nyfiken på för han är mer den tysta typen. Det händer dock mer saker i den här delen än i dom andra delarna och det är ju ett plus. Lite små seg, men det gör inte så mycket. Lite svårt att skriva om den här faktiskt, hehe.

 
 
Nathalie

Nathalie

27 juni 2012 22:39

Jag kan verkligen rekommendera denna serie , jag läser sjätte delen just nu och den är helt awesome fast såklart börjar det bli lite mer långtråkigt och segt men om man verkligen har lust att ha en liten lässtund och verkligen kommer in i boken så är den verkligen en super bra serie som verkligen jag rekommenderar !

Skulle du inte kunna låta alla som läser denna blogg skriva sina 3 favorit böcker i en kommentar sen kan du ju göra ett inlägg om alla dessa böcker och så kan du själv kanske göra en lista vilka du tycker är bäst, så att vi "bok nördar" får lite tips ? :)

Puss & Kram Nathalie :)

http://www.nattaattans.bloggplatsen.se

Moa Andersson

28 juni 2012 19:22

Bra tips! Kan jag göra! :D

 
Ingen bild

Någon en spiraltrappa ner

28 juni 2012 00:25

Är killar problem? Är det vad denna del handlar om? Känner mig plötsligt lite "lost in space" här. Vill ju inte scrolla bakåt och kolla vad denna serie handlar egentligen. Utan det måste ju framgå när man läser din recension varje gång. Sammanfattningsvis verkar du inte nöjd med denna del då du inte går in på själva boken. Eller?

 
Victoria

Victoria

28 juni 2012 22:15

sv: Tack för att du kikade in på min blogg. Hoppas att du gör de igen ;).

Men Den boken du skrev om här ÄGER!

http://Onlyvickan.bloggplatsen.se

 
Maja

Maja

29 juni 2012 14:47

Din va ju as bra också! Kul att du kollade på min!:D

http://theresemsp.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Moa Andersson - 28 september 2012 02:16

Jag får be om ursäkt att jag inte har uppdaterat med nya recensioner på någon månad, har nämligen inte läst ut någon mer bok. Så kan då inte skriva recensioner, kunde inte läsa mycket heller då jag har haft mycket att göra med skolan och har varit så...

Av Moa Andersson - 28 september 2012 02:03

                                                                            Ni alla har ju sett ''Skönheten & odjuret'', det här är en modern verison som utspelar sig i New York. Den handlar om en kille vid namn Kyle Kingsbury som är otroligt arro...

Av Moa Andersson - 17 juli 2012 21:34

                                                                                Ever har överlevt det ofattbara. En otäck olycka har tagit livet av hennes familj. Efter olyckan kan den 16-åriga flickan se auror, höra tankar, och veta en persons h...

Av Moa Andersson - 15 juli 2012 18:39

                                                                         Amanda Devereaux har en helt galen familj. Hennes mor och syskon är häxor och medier, och hennes tvillingsyster är vampyrjägare. Det gör att Amanda längtar efter ett lugnt,...

Av Moa Andersson - 13 juli 2012 20:08

                                                                             Grace borde vara lycklig. Det har gått flera månader sedan de lyckades bota Sam och han har klarat sig genom hela vintern utan att förvandlas till varg. Så hon borde v...

Translate

Presentation


Jag heter Moa och är en tjej på 16 vintrar. Jag älskar böcker och här kommer synas mest bokrecenssioner, men också mycket annat. Jag har andra intressen som hästar, hundar, djur, natur & musik :)
Det är bara och fråga om ni vill veta något mer!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om böcker?
 Ja, jag älskar böcker
 Nej, inte min grej

Läser just nu

Kontakt

moahundar@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards