bokmania

Alla inlägg den 2 juni 2012

Av Moa Andersson - 2 juni 2012 13:15

                                                                             


Clary önskar nu att hon kan återgå till ett normalt liv, men efter att ha fått veta att hon är en Shadowhunter så blir inget som förr igen. Hennes mamma ligger under en förtrollning som gör att hon inte vaknar upp. Det blir en kamp mot den onda Valentine som visar sig vara både Clarys och Jace's pappa. Valentine söker upp The mortal instruments och har hittat två utav dom. Med dom kan han bygga en armé av demoner för att störta The Clave, det är dom som styr. Det blir svårare och svårare för Clary och Jace att både möta upp dom här hoten samtidigt som dom måste brottas med sina känslor för varandra. Dom älskar varandra mer än som syskon, men ska dom våga ta steget att vara med varandra och tillåta sin kärlek? Det händer också hemska saker för Simon, Clarys kompis. Kommer hon palla trycket?



Ja, nu har jag precis läst klart bok 2 av The mortal instruments, City of ashes. Jag måste säga att tvåan var något seg, man satt bara och vänta på att något skulle hända. Det hände lite saker framåt slutet. Men ändå är den väldigt, väldigt bra. Cassandra Clare är en väldigt duktig författare som lyckas få boken att bli bra även fast den är väldigt seg. Det hände saker som man inte riktigt ville och tänkte ''Nej! Varför?'' men det gör boken så bra. Att det händer saker som man inte riktigt förväntar sig. Men jag hoppas den tredje boken City of glass kommer höjas ett snäpp mer. Att storyn kommer lyftas.


Jag läser nu tredje boken City of glass, en recension om den kommer självklart när jag är klar med att läsa den. Men eftersom det kommer ta ett tag innan jag läser klart den så kommer jag lägga upp recensioner på andra böcker jag har läst!

Translate

Presentation


Jag heter Moa och är en tjej på 16 vintrar. Jag älskar böcker och här kommer synas mest bokrecenssioner, men också mycket annat. Jag har andra intressen som hästar, hundar, djur, natur & musik :)
Det är bara och fråga om ni vill veta något mer!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om böcker?
 Ja, jag älskar böcker
 Nej, inte min grej

Läser just nu

Kontakt

moahundar@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards