bokmania

Alla inlägg den 7 juni 2012

Av Moa Andersson - 7 juni 2012 18:24

                                                                       Löftet


Roses värld rasar samman när hon måste välja mellan att stanna som beskyddare åt sin bästa vän Lissa eller hålla sitt löfte till Dimitri. De hade varit helt överens om att de hellre ville dö än leva som själsdöd mördarmaskin, som strigoi. Och nu är Dimitri en strigoi. Rose väljer att lämna Lissa och skolan och reser till Ryssland för att leta upp Dimitri. Det är inte lätt att hitta en person som inte vill bli funnen i ett så stort land, det tar tid. Under den tiden lär Rose känna Dimitris familj och hur det är att leva utan för skolan. Till slut, efter många, många nätters jakt, är det rätt strigoi hon fångat. Men hur lätt är det att döda den man älskar? Ett ögonblicks tvekan och allt vänds upp och ner!


Bok fyra av The vampire academy. Den här delen var det då jag började gråta till boken. Den är sorglig, då Dimitri har blivit strigoi. Jag vart först arg och tänkte ''Varför just Dimitri!?'' men det kan ju inte bara gå uppåt hela tiden i en bok. Den måste ju ha nedgångar också. Annars hade den blivit trist. Men den här är allt annat är tråkig! Precis som i dom andra böckerna ingen lugn stund och därför är den här bokserien en utav mina favoriter. Dock tycker jag det är lite trist att omslaget är jämt samma fast i annan färg. Hade varit kul om dom hade ändrat omslag på böckerna. Men men, det är det enda minus :) 

Translate

Presentation


Jag heter Moa och är en tjej på 16 vintrar. Jag älskar böcker och här kommer synas mest bokrecenssioner, men också mycket annat. Jag har andra intressen som hästar, hundar, djur, natur & musik :)
Det är bara och fråga om ni vill veta något mer!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om böcker?
 Ja, jag älskar böcker
 Nej, inte min grej

Läser just nu

Kontakt

moahundar@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards