bokmania

Alla inlägg den 17 juni 2012

Av Moa Andersson - 17 juni 2012 16:29

                                                                           Yttersta offret


Mord. Kärlek. Svartsjuka. Och det yttersta offret.


Om två veckor kan Rose vara död. Vad är hon beredd att offra för att bevisa sin oskuld?

Drottningen är död och Rose Hathaway sitter fängslad för högförräderi. Men hennes planer krossas när Abe, hennes opålitliga far (och så kallade advokat), kommer med nyheten att Rose ska avrättas om två veckor. 

För första gången i sitt liv är hon riktigt, riktigt rädd. Samtidigt befinner sig Rose bästa vän Lissa vid hovet i en livsfarlig kamp om tronen.  Men kanske finns det ett sätt att motarbeta de krafter som håller på att splittra moroi och bevisa Rose's oskuld?  Plötsligt står Rose och Lissa inför den tuffaste utmaningen i sina liv. Tänk om de bara kan lyckas genom att offra det som betyder mest av allt i hela världen? Varandra.


Ursäkta uppehållet med recensioner, har inte haft ork att skriva någon. Statistiken är inte alls hög och tappar suget att skriva mera när det inte är så många som läser. Det här är alltså den sjätte och sista boken i The Vampire Academy serien. Nu har det ju hänt väldigt många saker, vill inte avslöja allt för mycket för dom som inte har läst den skulle det inte vara någon mening i att läsa boken om jag avslöjar för mycket. I den här boken höjs storyn ännu ett snäpp, man sitter på nålar hela tiden. Rose sitter fängslad och anklagad för drottningens död. För första gången får man se rädsla i Rose, som bryter hennes tuffa ''fasad''. Fint att se olika sidor. Vill inte avslöja vad som har hänt med Dimitri för det är typ ''the biggest suprise'' och jag skulle förstöra hela grejen om jag berättade om honom. Men spänningen är hög i denna avslutande del. Lögner, svek, kärlek, spänning & vänskap allt inpackat i denna bok. Den här bokserien är något jag verkligen rekommenderar.

Missa den och ni missar något väldigt bra! ;)


Translate

Presentation


Jag heter Moa och är en tjej på 16 vintrar. Jag älskar böcker och här kommer synas mest bokrecenssioner, men också mycket annat. Jag har andra intressen som hästar, hundar, djur, natur & musik :)
Det är bara och fråga om ni vill veta något mer!

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Tycker ni om böcker?
 Ja, jag älskar böcker
 Nej, inte min grej

Läser just nu

Kontakt

moahundar@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Gästboken

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards